söndag 4 mars 2012

Jamen jag tar väl cykeln då!

Ja dagens första pass gick ut på att vara ledare/farthållare på F&S Göteborgsvarvsträning uppe i Skatås. 12 km skulle springas i 5:30 min/km fart och passet landade på 1.06 på dessa 12 km vilket ger ett EXAKT snitt på 5:30, hehehe. OK, vissa kilometrar gick lite fortare och vissa lite långsammare pga terrängen men snittet, snittet var perfekt!

Efter detta var det tänkt att jag skulle hälsa på mina föräldrar som bor en bit söderut men då maken och sonen hade annat på söndagsschemat och vi bara har en bil så tog jag cykeln istället för bussen till Mamma och Pappa.

Cykelbanan går på en gammal banvall mestadels längs havet och det är relativt platt men med en damcykel med tre växlar går det inte så fort. Men det gör inget, det var så skönt att få rulla ut mina träningsvärkiga ben. För bästa medicinen mot träningsvärk är just träning fast inte samma träning som gett en träningsvärk så klart således var cykling ett jättebra alternativ idag.

Så här vackert var det på vägen ut:




Kanske inte den soligaste dagen och inte lika varmt som igår men ändå underbart på något sätt.

Och efter att ha ätit god mat och umgåtts med föräldrarna så cyklade jag hem igen i skymningen och då såg det ut så här:




Veckan slutar på ca 90 km löpning, två gruppass (gympa & HIT) och fyra mils cykling - härligt (även om jag nu har ont på ett annat ställe än benen efter cyklingen...)

Imorgon nypremiär för mitt intervallpass på Friskis & Svettis Majorna. Är det någon läsare som bor i Göteborg så kom gärna och testa - det ÄR kul! 18.00 i så fall och varje måndag (förutom Annandag påsk) kör jag fram till Midsommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar