måndag 16 januari 2012

Jag, ett statistiskt unikum?

Ok, först en liten snabb outfitbild innan jag tar upp det som står i rubriken:





För nu har jag lyckats göra det igen! Jag har gjort det innan och nu har jag lyckats igen - jag har sprungit samma sträcka på EXAKT samma tid. Det jag kommer ihåg från de statistikpoäng som jag läste ages ago var att det INTE går att upprepa ett resultat om igen. Well, jag har lyckats. 5 km snabbdistans sprangs i fredags på 20:28 och idag på, ja just det, 20:28. Idag var det dessutom mörkt så jag hade ingen chans att se vad jag sprang på utan det fick bli en liten trevlig överraskning när jag kom hem :-)

Fast det fanns ändå en skillnad mellan passen: I fredags sprang jag snabbare i början och kroknade på slutet och idag var det tvärtom och sista kilometern var den snabbaste på 3:58. Snitthastighet (IGEN) på 5 km blev då 4:05 min/km. Uppjogg en km och nedjogg en km - och ok, det är lite för lite och jag ska skärpa mig men ibland när tiden är knapp så blir det lixom take it or leave it och jag vill göra klart att jag tidigare när jag hade en sämre kondis i kombination med min astma aldrig skulle gjort detta. En bra uppvärmning är a och o och SPECIELLT om man är astmatiker.

Vill ni ha något mer att läsa idag än detta statistikinlägg så kan ni läsa några artiklar som jag skrivit på jogg.se:

Tips om du vill börja blogga - klicka HÄR
Tips på övning för att få en snabb info om man har en bra bålstabilitet - klicka HÄR

Och avslutningsvis återgår jag till det här med statistik för även om jag inte kommer få 30.000 träffar på mina artiklar som bästa Anjo fått på Sverigekartan i sin blogg, som dessutom var med i Metro idag kanske det blir några träffar i alla fall?

Ha en fin måndagskväll OAVSETT statistik ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar