tisdag 9 augusti 2011

Klockjävel!!!

Här bild på en "död" F305:


Känner väl att det snart är dags att köpa en ny klocka då batteritiden inte längre är så bra på denna. Något jag fick erfara idag :-(

Var egentligen inte sugen alls på att sticka ut att springa idag och ja, det är alltså vad EN DAGS VILA gör med min kropp, tro det eller ej. När man då ändå ger sig ut (Fröken Stick-to-the-plan, that´s me) så blir man inte direkt peppad när klockan piper och dör efter intervall nummer två av 30...

Men det är ju bara att köra på (Fröken Stick-to-the plan, that´s me) och slutföra. Tur är då att man vet sträckan på sina intervaller sen innan och att klockan ändå fungerade under uppjoggen så att jag vet hur långt den var och sen kunde räkna "baklänges" :-P

Summa sumarum:

Uppjogg 1,3 km (ok, lite kort men det var ju det där med inspirationen idag då)

Intervallblock 1: 10X220 meter (första och andra gick på 42 sek, de andra var väl i stil med det)

Intervallblock 2: 10X120 meter (ingen aning, 21 sekunder kanske? Försökte faktiskt räkna med den gamla metoden ettusenett, ettusentvå och fick det till 21 sek, men vem vet?)

Intervallblock 3: 10X60 meter (11 sekunder? Eller nåt...)

Nedjogg 1,3 km (sprang samma sträcka hem som dit)

Totalt 6,6 km (eller nåt)

220 meter är längs långsidorna på två fotbollsplaner (nedanför där vi bor) och vilan är gång längs kortsidan

120 meter är på diagonalen tvärs över en plan och vilan här oxå längs kortsidan

60 meter är längs kortsidan på en plan och vilan ca 10 sekunder

Det sista blocket med 60 metrarna var svårast då jag var trött men oxå att jag tycker att det är svårt att få upp någon fart på en så kort sträcka om man startar från noll.

Well, jag är trött nu och det känns bra och klockan sitter på laddning!!!

Det ABSOLUT BÄSTA med passet var skorna! De var perfekta och passade nog ännu bättre på detta lite mjuka underlaget vs asfalt som jag testade dem på förra veckan. Jag kan tänka mig att de är perfekta på tartan (som jag ju aldrig sprungit på). Vad var det för skor då? Jo, Asics Piranha; skorna med papperssnören ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar