måndag 15 augusti 2011

Running up that hill...

Stick to the plan, stick to the plan - och så fick det bli!
Säldammsbacken i Slottsskogen (den som man passerar efter ca 2 km på Göteborgsvarvet) skulle "forceras" 10 gånger.
Efteråt skrev jag på min Facebook status: "Börjar veckans träning med 10 backdrag i Säldammsbacken" - bara för att sen börja tänka att backdrag kanske är något helt annat. Är backdrag när man springer i terräng och väljer att öka när en backe kommer eller är backdrag en kortare backe? Säldammsbacken är 295 meter...
Vad säger ni?

Resultatet då? Ja, eftersom jag lyckades "fippla" med lap-knappen och fattade att jag ena gången tryckt när jag var uppe på toppen efter 295 meter och andra gången efter att ha sprungit upp OCH ner så sket jag helt enkelt i att lap:a resten och fick ihop 5,9 km på en tid av 28:29 - tempo uppför ca 4:30 och nerför ca 5:00...
Jobbigt var det i alla fall att springa, oavsett vad man nu kallar det :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar