onsdag 31 augusti 2011

Förberedelser

Här ser ni bild på sulorna på mina Asics DS Racer som jag modifierat i förberedelse inför Lidingöloppet. Tre hål i sulan där det fastnar stenar och det kommer in vatten i skon är nu fyllda med LiquiSole klister. Tack för tipset Magnus!


Igår stod det tusingar på schemat och med kort om tid så blev både uppjogg (endast 1 km!) vilan (60 sek!) kapade till minimum. 6X1000 betades av på: 3:51, 3:53, 3:57, 3:52, 3:57, 3:53

Sista "hårda" passet innan Tjejmilen som är på lördag uppe i Stockholm.

Idag har det åh-joggats lite över 8 km och sista kilometern sprang jag barfota i gräset:


Känner mig så förberedd jag kan bli inför lördag och tror inte på pb men att jag i alla fall kan matcha min tid från förra året på 41:38.

/Eva

4 kommentarer:

  1. Härligt! Själv känner jag mig typ så oförberedd som jag kan bli, men förkylnignen känns iaf bättre så här ett dygn senare så hoppet lever :)

    SvaraRadera
  2. Andréa: Härligt att höra att du känner dig bättre! Hoppas, hoppas att du känner dig bra tills på lördag!
    Ja, nu börjar jag nästan bli "paranoid" - tänk om någon nyser eller hostar på mig på tåget på fredag? :-P

    SvaraRadera
  3. fina intervall! absolut matchar du tiden på lördag! tyvärr inte hemma för att heja men kör så det ryker nu! :-)

    SvaraRadera
  4. Sofia: Tack!
    Vi ses på LL :-)

    SvaraRadera