tisdag 26 april 2011

Tro - Faith

Det verkar vara en period av jobbiga tider nu för många (inga länkar behövs). Flera som "sitter i samma båt", när livet kommer emellan och man dras ner ifrån att vara sin upplysta och glada gestalt till att vara en som ligger och "våndas" i sin grop.

Själv känner jag att jag är på väg upp; jag försöker aktivt få något nedåtgående att vända och återfinna glädjen i det jag älskar.

Ok, detta är en blogg om träning (och shopping, även om det inte varit så mycket av den varan det sista...) och kanske att jag är för "ärlig" och fladdrar iväg och skriver om "fel" saker som en del kanske inte alls tycker handlar om löpning. OCH vem vill läsa om jobbiga saker? Det blir man ju sannerligen INTE inspirerad av!

Jag tror på mig själv och står för det jag gör och jag kommer alltid att TRO på att den som någon gång visat sig svag faktiskt är den som är stark. För det krävs en stark person att våga visa sig svag.

Och om ni vill läsa, så finns jag kvar här imon.

Avslutar dagens inlägg med tre citat om tro, håll tillgodo:


"Faith is to believe what you do not see; the reward of this faith is to see what you believe." - Saint Augustine

"To one who has faith, no explanation is necessary. To one without faith, no explanation is possible." - Tomas Aquinas


"Faith is not something to grasp, it is a state to grow into." - Mohandas Gandhi






18 kommentarer:

  1. Jag tycker visst man kan bli inspirerad av jobbiga saker! Människor som vågr visa upp alla sina sidor, även svagheter är betydligt mer inspirerande än de som visar upp en perfekt fasad hela tiden.

    Ville bara titta in och tacka för dagens bootcamp. Härligt att det äntligen är igång. Jag har längtat hela vintern

    SvaraRadera
  2. mina: Tack för dina ord och visst är det så!
    Kul att du kom på MBC idag!

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt, livet alltså men det är väl inte meningen att det ska var det heller. Skittrist om allt hade varit en räkmacka utan motgångar och funderingar inför vad komma skall. Jag är alltid ärlig med hur jag känner. Vill folk inte läsa så behöver de inte. Det är modigt att ta till sig tankar som inte alltid är de mest positiv, vända dem och göra något bra av dem. Jag tror på individen och vad vi kan åstadkomma och jag tror fakltiskt att solen kommer farm efter regnet:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Givetvis vill vi läsa om alltihop - det goda såväl som det mindre goda. Det är ju delarna som gör helheten och det är ju den som är intressant (även om vissa saker kanske inte gör sig så bra i klartext på Internet). En perfekt människa är inte särskilt intressant att läsa om.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Anna: Tack för dina ord! Och ja, jag tror på att man lär sig av ALLT och att det efter regn kommer solsken!

    Ava: Tack! Och skönt att höra att det är intressant att läsa även det inte alltid är uppåt OCH vem vill egentligen vara perfekt? Hellre normal :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, att tro (i många fall) är ju det enda sättet man kan hålla sig sund på. Med all ondska och alla galenskaper som händer i världen menar jag.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Ava om att perfektionism är ganska ointressant. Vi är alla bara människor som gör så gott vi kan.

    Jag tror mycket på Moder Teresas ord - “Be faithful in small things because it is in them that your strength lies.” Kanske måste man ibland bara släppa tankarna på de stora målen och koncentrera sig på de små sakerna istället för att hitta tillbaka.

    Så, jag tror att vi båda tänker helt rätt. Du genom att ta av dig klockan, springa för känslans skull och reflektera över varför du började. :)

    Kram världens bästa vän.

    SvaraRadera
  8. Petra: Ja, jag håller med!

    Pipperoni: Kram på dig tillbaks världens bästa vän! "Only the weak are cruel. Gentleness can only be expected from the strong." - Leo Buscaglia

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det är skittråkigt att bara läsa om hur supertoppen allt är hela tiden. Och jag föredrar bloggar son är personligt skrivna, där man märker att det finns en människa bakom orden.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Andréa: Tack! Och Kram tebaks!

    SvaraRadera
  11. Dags för första kommentaren då från en manlig läsare :-) Mycket bra är redan skrivet i kommentarerna.

    Det är ALLTID intressant att läsa om människan bakom alla de där grymma kilometrarna, bakom all träning på staplas på hög i en löparblogg! Livet är inte bara en solbeströdd nerförsbacke för någon såvida denna någon inte är en känslolös robot.

    Jag är själv på väg ur eller fortfarande inne i en period som dränerar mig på energi även om det knappast kan beskrivas som någon livskris utan mest handlar om ting som jobb och bostad så räcker inte alltid energin till allt och jag upplever också att ju "äldre" jag blir desto mindre energi har jag till det jag inte har lust med. Visst är det en balans hur mycket man ska skriva i en blogg men det är sättet vi hanterar balansen på som gör bloggen personlig.

    Utan att ha träffat dig verkar du göra så otroligt mycket bra för löpningen och sprida den till så många och du är en förebild för många tror jag!! Vi vill fortsätta läsa så keep it up!

    SvaraRadera
  12. Staffan: Tack för din kommentar och fina ord!

    Och jag kan bara hålla med; man blir lättare "dränerad" på energi när man bli äldre och då har jag bara ett barn, inte fyra ;-)

    Det handlar nog mycket om att välja bort de bitar man kan välja bort som tar för mycket energi. Sedan finns det ju vissa saker som man INTE kan välja bort...

    Mycket planerande och det är de små bitarna som gör att helheten funkar och när ibland flera småbitar inte funkar i den stora kuggen som våra liv är så blir det grus i maskineriet.

    Jag hoppas att du hittar mer energi och att vi som läser din blogg genom att läsa och kommentera kan ge dig tillbaka lite energi genom att reflektera och kommentera det du skriver om :-)

    SvaraRadera
  13. Allt jag ville säga har redan sagts, så jag upprepar mina ord som ett eko av alla kommentarer. Nej jag vill inte bara läsa om en rosalull-påtopp-tillvaro, det inspirerar mig inte.
    Svaghet, motgång, att komma ur och igenom inspirerar mig ocskå. Jag vill inte läsa om enbart räkmacka, det blir för.. ehm.. endimensionellt - som ju inte ens är dimensionellt.
    Upp och fram för alla sidor av livet, träningen, tillvaron!

    Lots of hugs
    //Din namne på andra sidan skärmen 8-)

    (Och nu måste jag in till Staffan för att se hur han tar sig igenom sitt).
    Helt ärligt, ni är grymma även när det är motigt!

    SvaraRadera
  14. Jessica: :-)
    Och grym vet jag inte om jag är, jobbar väl mest på det där med Fit ;-)

    SvaraRadera
  15. Fit, grym, awsome, snygg, galen - vilken som. Same good stuff different name :-D!

    SvaraRadera
  16. Eva, du är en inspiration, jag hoppas att du snart känner den glädje som du sprider. Och jag håller med, det kräver styrka att våga visa sig svag. Tack för dagens pass, det kommer att kännas i kroppen i morgon.
    Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  17. Christina: Supertack för dina ord, de värmer!
    Och ett pass som idag där det finns utrymme för skratt, svett och fågelbajs ger mig jättemycket - kram på dig och lycka till med träningsvärken ;-)

    SvaraRadera