fredag 8 april 2011

1111,0 - ett tecken?

Transportlöpa hem med tung rygga, 6 km - åsså motvind på det och lite grus och damm som blåste upp i ögonen så att jag nästan blev blind. Well, jag fick i alla fall "rastat" mina ben. Kan INTE vila dagen innan tävling, blir lixom helt slapp.

Annars börjar den stora nervositeten infinna sig - och inte f-n blir det bättre ju mer jag tävlar som någon jag känner rekommenderade (no names)! Det värsta är magen som inte behagar att vara på min sida och när jag för elfte gången går på toa så slutar jag att räkna toabesök...jag vet någon till som brukar vara ganska nervös men tänker INTE avslöja det här (no names igen alltså) och han är f-n (oj, nu avslöjade jag att det var en han) är ELIT inte någon vanlig dödlig som jag! Således, nervös kanske är bra? :-P

Annars försöker jag hitta alla möjliga TECKEN på att det ska gå bra. Att titta på mina senaste träningpass och att de skulle kunna ge mig en hint, nähä, funkar INTE på mig. Visualiserar hur jag springer över mållinjer men det funkar så där. Ägnar tid åt att "analysera" numret som jag fått - hade jag inte liknande när jag sprang så bra förra året? Hur många siffror är samma? Och till sist ser jag det ULTIMATA tecknet i min löpardagbok på jogg.se: Summa sprungit hittills 2011: 1111,0 km!!!
Så många ettor kan ju bara vara ett gott omen, eller hur?

7 kommentarer:

  1. Det KOMMER gå skitbra! :) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Andréa: Tack! Ja, det hoppas jag men tävlingsnerverna de är inte kul :-( Men de tillhör ju "leken/spelet" :-P

    SvaraRadera
  3. Besök av föräldrar hindrar en från att uppdatera sig i bloggosfären och därmed missa viktiga saker som; VAD är det jag har missat? Vaddå tävling? Eva skall du på det imorn? Vilken, vad, när, var?

    Men herregud, lycka till bejb! Det kommer att gå hur bra som helst. Du är du fart, har du förträngt det?
    Och de där kustjägarfasoner din mage kör med, ta't lugnt, tömmer den idag är den tom imorn ;-)

    ("Tur" att föräldrar åkte hem idag så att jag kan klicka mig in här 822ggr imorn i väntan på uppdatering).

    SvaraRadera
  4. Jessica: Tack för pepp!

    För mig handlar det nog tyvärr ganska mycket om mentala spöken när jag tävlar för jag vet nog innerst inne att jag är ganska snabb så citatet för dagen är:

    "It's the repetition of affirmations that leads to belief. And once that belief becomes a deep conviction, things begin to happen." Mohammad Ali

    Lovar uppdatera så fort jag kan imon ;-)

    SvaraRadera
  5. P.S. - Loppet är i Skatås Premiärloppet XC 10 km terräng :-) D.S.

    SvaraRadera
  6. heja Eva!!! dags att sätta alla goa gubbar på plats! :-)

    SvaraRadera
  7. s-kils: Exakt - jag ska springa förbi dem alla i BACKARNA för att verkligen psyka ut dem, hehehe.

    SvaraRadera