fredag 24 september 2010

Ok, lite shopping - jag erkänner... (OBS! Detta inlägg är INTE sponsrat och första stycket läses med fördel ej av män, hoppa direkt till stycke 2...)



Som tjej letar man efter de perfekta jeansen - det är nästan som en helig graal!
Från en väninna (tack H) fick jag tipset om Levi´s Curve ID. Levi´s har gått ut och frågat kvinnor vad de söker hos ett par bra jeans. Sen mätte de nästan 50.000 (!) kvinnokroppar. Detta ledde till kollektionen Curve ID som innefattar tre modeller, en för tjejen som är lite mer rak (Slight Curve), en för tjejen som är lite kurvig (Demi Curve) och en för den som är ännu mer kurvig (Bold Curve).
Smart tycker jag och stegade in på Levi´s store på NK här i Götet för att testa. Trodde nog att modellen för mig skulle vara Slight Curve men ICKE - det blev BOLD CURVE! Kurvig kanske inte är det första man tänker på när man ser mig men modellens främsta egenskap är att den är lite högre där bak så att den inte glappar om man har en smal midja (och det har jag tydligen) - smart!

Nu ska jag bara försöka hitta de perfekta löparskorna oxå - dvs det paret som man kan använda för alla "bulkpass" och som inte är för dämpade men inte heller för tunna för då sliter man ut dem för fort...just nu lutar det åt att jag ska prova ett par Adidas Adizero Boston men tydligen finns de ingenstans i min storlek så, the quest is still on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar