torsdag 5 september 2013

Vila? Nja.

Alltså det här med vila. Jag har svårt för det. Ibland krävs det att man åker bort i jobbet och att det inte finns möjlighet till träning och att man dricker lite sånt här:

                        

Och att man sen äter femrätters till lunch med Pro Seco som dryck genomgående. Ojojoj, vad jag bara ville ta en tupplur efter den lunchen...I Italien kan de både mat och vin och jag lyckades klämma in en del sånt på min korta 24-timmars sejour i detta land. 

Jag har ju inte direkt hållit mig hemma så mycket efter loppet i lördags. Direkt efter åkte jag till Stockholm för F&S kurs Offroad. Var tvungen att linda min onda handled:  

                       

Som faktiskt fortfarande gör ont. 20 km paddling var inte min handled van vid och jag har svårt att belasta den. Detta gjorde att jag på kursen inte kunde vara med på alla övningar men det är ju inte det viktiga egentligen även om det var lite tråkigt. Kanske lika bra att jag fick "fuska" lite för kroppen var ju inte i toppform efter loppet heller, haha. 

Hem söndag kväll. Jobba måndag, hålla pass på F&S på kvällen. Åka till Italien strax efter lunch tisdag och sen hem igen sent igår. Upp tidigt idag för att hålla ett gruppass för ett gäng härliga tjejer. Jobba. Strax träna en tjej. Sen kanske träna själv och sen föräldramöte ikväll. 

Imon börjar lunchkursen jag ska gå för AK/Simcoachen. Varje fredag fram till början november ska jag träna 11.30-12.30 på Valhalla med ett gäng andra adepter till AK. 

Sen i helgen lite annat stök. Imorse var jag så snurrig att jag trodde att jag skulle hålla ett pass på lördag för F&S, hahaha. Tur att jag BARA ska vara med själv som deltagare...

Sen gäller det att ladda vidare för nästa helg går Risveden Terräng av stapeln för tredje året - läs HÄR intervjun med yours truly om detta. Så vila? Nja. 

6 kommentarer:

  1. Det där vinet ser ju mycket trevligt ut! Montepulciano ihop med beteckningen under DDOC gör att man kan lite på att det är bra grejer har jag lärt mig av tidigare italienska kollegor. Hoppas bara du hade vilopuls nog att njuta av den för vilken vecka!

    Det är inte bara jag som haft en intensiv vecka bakom mig tydligen! Nästa vecka ser lika intensiv ut nästan men det är bara att borra ner huvudet och köra! Jag har också tränat ganska hårt i veckan så nu är det läge att hämta hem lite och sänka intensiteten! Jag håller tummarna hårt under Risveden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt gott vin indeed! Hjälpte ned vilopulsen säkert 10 slag ;-)

      Ja, vissa veckor är hysteriska även om träningen kanske inte alltid är det som är det som stressar mest!
      Du har tränat på bra kommer fin-fint både nästa vecka på halvan och sen på LL!

      Radera
  2. apjobbigt, I agree. Men apviktigt.

    SvaraRadera