fredag 15 mars 2013

Nya skor?

Nya skor, eller? Nja, "fenor" kallas de ju i simmarkretsar:


Å självklart så ville jag ha ett par i färg! Fanns inga i rosa som matchade min baddräkt så det fick bli röda! Och ok jag erkänner, jag har beställt en baddräkt till, en i rött. Det var ju det jag ville ha från början men det fanns ju inte i min storlek :-( Well NU fanns det! Återkommer med bild när den anlänt (intresseklubben antecknar och här har alla killar och icke-löpare slutat läsa typ)! 

Annars har veckan innehållit en del träning hittills även om jag kanske helst hade velat vila måndag och/eller tisdag efter nästan 10-milaveckan förra veckan. Men det har varit intervallpass x 2 på Friskis. I onsdags 10 km snabbdistans men fråga mig inte hur snabbt det gick för GPS:en hade laddat ur och sen dog telefonen då det var så kallt så att köldspärren stängde av den. Men snabbt gick det när man hade rysskyla som motvind och en skenande kamphund som kompisar på passet :-P 

Igår blev det 13 km lunchpass i Änggårdsbergen med Maria och Tine. En lite annorlunda runda som är lite mer kuperad och den där Maria hon vill gärna driva upp tempot, hahaha. Mycket bra! Fast den där j-vla stenbacken hon lurade upp oss i orkade hon inte ens själv ta sig upp för :-O 

Idag styrkepass på F&S och sen då invigning av de nya "skorna". Kändes ju jättebra att bästa coachen hade en adept på banan brevid så att jag hela tiden kände att jag hade ögonen på mig. Måste nog byta simhall snart, höhö. 

Imon blir det lördagslångpass i "bergen" (ni blir väl inte ens förvånade över detta längre?) och på söndag är jag ledare på Friskis Göteborgsvarvsträning i Skatås. 14 km på schemat. Inte mycket vila denna veckan å nästa vecka så börjar det med intervallpass igen osv osv. Neverending story det här men det är ju så jag vill ha det! Det är när jag sätter mig på röven som jag inte mår bra så jag kör på! Låter det bra tycker ni? 

Trevlig helg! 

4 kommentarer:

  1. Låter bra, ja, man ska inte sitta på röven, man ska röra på den! Rastar man så rostar man. Hoppas se dig på gbg-varvet i dina nya fina barfotadojjor ovan! Lycka till, du kommer få grova lår. Kör hårt Eva, jag hejjar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inget rostande här inte!
      Ja, de ser väl ut som pb-skor? ;-) Krampåreig C-M!

      Radera
  2. haha! typiska PB-skor! :)))

    SvaraRadera