måndag 4 mars 2013

Nu börjar det!

Måndagar är nog tunga dagar för de flesta och att då få sin take-away-coffee med ett litet meddelande som piggar upp är inte fel:


Förutom att en ny vecka börjar idag så kör F&S Göteborgs uteschema igång idag och således blir det nypremiär för mina måndagsintervallpass så senare i eftermiddag kommer jag dra på mig min röda outfit (gammal oufitbild): 


Känner väl för övrigt att min träning började komma igång lite mer förra veckan med två snabbare pass. Ett ute och ett på band. Det som jag dock slarvat med är styrkan och rörligheten så idag på lunchen var jag på F&S Flex på lunchen. Nästan tre veckor jag var där sen sist och det märks. 

Har aldrig varit någon person som kan gå upp i brygga eller stå på händer eller nåt annat gymnastiskt och detta är inte min ambition nu heller men när man blir äldre och tränar nästan bara en sak hela tiden så blir man stel. Så skärpning Eva, inte fuska! 

Vidare så verkar jag ha hittat en lika galen tävlingsperson som jag själv i min tävlingspartner Maria. Ni skulle bara veta vad vi planerar att göra på sikt, hahaha. Kommer dock inte avslöja alla våra planer än men ett lopp till kommer vi att genomföra ihop som ett lag, nämligen - 10islandrace! Löpning, paddla kajak och simma - vad tycker ni om det? Maria och jag inser att vi kommer behöva träna en del överkropp om man säger så. Tur att det går framåt med mina chins och pullups, lär ju behöva den där ök-styrkan för att inte tala om bålstyrka och balans för att paddla kajak! 

Nu börjar det! 



5 kommentarer:

  1. Låter som en bra utmaning det där racet. Idag sprang vi i likadana skor! (ett av dina 4235 par, ett av mina 2 par...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir det!
      Jepp par nr 2634 är Asics DS Racer i blått ;-)

      Radera
  2. Kajak är så otroligt trevligt och roligt, kan både göras avslappnat och rofyllt och ganska jobbigt genom att trycka på ordentligt i paddeltagen! Nu har jag bara testat ganska stabila havskajaker vid ett par tillfällen och ni kanske kommer använda mera slimmade kajaker, bra balans krävs och ja, det tar bra på mage, rygg, axlar att ro hårt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara paddlat havskajak en gång på en utvecklingsdag vi hade på mitt förra jobb. Jättemysigt att lugnt paddla ut till en ö och ha picknick. Sen vände vinden när vi skulle paddla hem och på ett ställe var det även strömt så om man slutade paddla så åkte man bakåt, hahaha. Jag kommer ihåg att jag var helt slut efteråt :-P Bådar ju gott inför detta loppet! Skämt åsido kommer det anordnas två träffar innan så att man får testa och sen får man en anpassad kajak efter vad man väger så gäller att inte ljuga om sin vikt :-O

      Radera