söndag 24 mars 2013

Internet-tinnitus och Schulman Show...

Startar med bild på mina kenyanska vrister:


                 19 cm, försök slå det om ni kan! Vadmåttet tänker jag INTE avslöja, hahaha. 

I fredags publicerades min krönika "Fast i bruset" på jogg.se. Kul att den fått så mycket kommentarer. Förstår att det inte bara är jag som lider av Internet-tinnitus. Kommer nu sätta upp "skärmtid" för HELA familjen, inte bara mig själv. Och som ni kanske redan märkt så bloggar jag inte varje dag heller.

Mattias Balkander (sportchef på Göteborgs-Posten) verkar även han ha något att jobba på efter att ha läst hans krönika i just GP idag: 


Fortsätter på den inslagna tråden om media och har blivit uppmärksammad på att mitt inslag i Sex Veckor tydligen visats i Schulman Show på Aftonbladet. Lite intressant ihopklippt och vad var det som var så jobbigt kan jag undra? Det är ett program för ungdomar som är betydligt liberalare än vår generation. Well, kommer väl inte vara sista gången detta uppmärksammas...

Nä, lite löpning nu istället för mediabrus? ;-) 

2 kommentarer:

  1. äh, mediabrus är väl bra ibland också. kul med uppmärksamheten fr Schulman show. screen-time låter bra. Barnen spelar Clash of Clans på sina Ipads/Iphones och det är svårt att nå fram till dem ibland. Men så vet jag att jag också är förthust i att bläddra på Instagram osv, skillnaden är att jag får middagen lagad och klarar av att borsta tänderna. Funderar på att ställa krav på motprestationer... kan man hantera det så ok, annars konfiskering. ha en bra återstod av söndagen. jag behåller vårt tidiga vårlöp som ett litet träningssmycke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja fast hoppas det lägger sig nu...
      Ja, man kan ju inte säga att de inte får när man själv sitter där med sin telefon/iPad/dator.
      Ja, vårt pass är fint att minnas och vårda, speciellt nu när kylan inte vill släppa taget...

      Radera