söndag 15 maj 2011

Sista "långpasset" innan Varvet och att göra sin plikt

Idag var ännu en dag av minitiuös planering för att få till allt fram till klockan 17.00

Dagens träning var sista Göteborgsvarvsträningspasset med F&S i Skatås. 15 km stod det på kartan som blev 15,9 km när jag stängde av GPS:en. Kartorna togs fram när GPS:en inte fanns så sträckorna har varit både kortare och längre...
Hade jag inte varit ledare idag hade jag faktiskt skippat detta passet men då det var i medelgruppen så var det ändå ok då det för mig gick i ett moderat tempo (snitt 5:55 min/km men lite missvisande då det är en ganska backig slinga).

Efter det SNABBT hem och duscha och iväg på en teaterföreställning som en god vän var med i. I pausen smet sonen och jag ut och "drog i oss" lite mat på Burger King. Kanske inte det bästa men det gick snabbt och vi behövde energi.

Sen iväg och rösta i Landstingsvalet i Västra Götaland. Omval, alltså. Det blev visst felräknat i höstas och sen när de skulle räkna om så hade vissa röster försvunnit! Otroligt, men sant. Så idag har jag gjort det jag anser att alla bör göra som bor i ett demokratiskt land, nämligen att rösta. Om man inte "gillar" något parti tycker jag att man ska rösta blankt, aldrig aldrig "skita i" att rösta.

Nu är vi alla fall hemma igen och jag sitter och planerar inför veckan som kommer; praktiska saker som gäller det "vardagliga" men även träningsmässigt. Träningsplanen blir nog ungefär så här:

Måndag - kortare lite snabbare pass (max 8 km) (medelhårt)
Tisdag - kortintervaller (hårt)
Onsdag - utomhusträning med "min" grupp (lätt)
Torsdag - kortare pass (max 7 km) (medellätt)
Fredag - "rasta" benen (max 5 km) (lättlätt)
Lördag - GÖTEBORGSVARVET!!!

Jag helvilar numera aldrig innan lopp, jag blir för seg och "slapp". Detta är vad som funkar för mig och ja, det funkar bäst för mig att köra ett HÅRT kort pass på tis/ons om jag har tävling till helgen - det ökar min tonus/muskelspänning och jag hinner återhämta mig.

Detta är planen men vissa saker har en tendens att bli annorlunda ibland och då får man vara flexibel...

Nedräkningen har i alla fall börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar