torsdag 26 maj 2011

Nästan rekord och mot nya utmaningar!

Ja, idag var det 19 mammor på MBC! Nästan rekord - förra året var det 20 på ett pass :-P
Här några av dem när de springer upp och ner för trappan vid Björngårdsvillan i Slottsskogen:



Härligt att se! Och att reportaget i Göteborgs-Posten haft genomslagskraft kan man väl lugnt säga :-P

Det är alltid en "lättsam" stämning även om vissa övningar är "tuffa" och idag var vi extra glada att regnet lyste med sin frånvaro och att jag slapp agera vakt vid vagnarna mot den revirinmutande påfågeln från i tisdags :-O

Och att bli mamma och hinna med träning är en utmaning men finns viljan där så går det faktiskt att kombinera!

Apropå utmaningar så har jag efter gårdagen nu bestämt mig: Det blir Risveden terräng OCH, hör och häpna Lidingöloppet!!! OK, jag har inte haft med dessa lopp i mina "beräkningar" i år MEN jag vill ändå springa dem för det är båda långa terränglopp och det är ju det jag "älskar".
Och ja, jag kommer nu att lägga om min träning lite. Det kommer att bli TVÅ längre pass i veckan och om det det funkar kommer båda att vara i just terräng. Kanske att jag tagit mig vatten över huvudet men det här är vad jag vill och vad mitt hjärta säger att jag ska göra. Jag har aldrig sprungit loppen innan och har inte ännu satt en målbild vad gäller tex tid, det får utkristalliseras längs vägen. Jag gjorde en liknande resa 2007 när jag gick från typ noll löpning till att springa Lidingö 15 km och det var många som trodde att jag inte skulle klara det - but I proved them wrong. Vi får väl se hur det går denna gången...

Wish me luck för nu börjar en ny resa där mitt fokus flyttas från asfalten till skogen och att springa långt...

10 kommentarer:

  1. LL ger mig känslor av välbehag, det är mer än vad jag kan säga om Risveden :-o Mon Dieu Eva, respekt! Jag väggade så fort jag såg banprofilen.
    -Och välkommen till Di Längre Distansernas Sfär *s* Wow vilka spännande tider som väntar. Läckert, bara läckert.

    SvaraRadera
  2. (PS. Hade det inte varit för avsaknad av barnvakt i år hade jag anmält mig till LL. Nästa år perhaps!).

    SvaraRadera
  3. Jessica: Ja, vi får väl se hur det går :-O
    Men några asfaltslopp blir det oxå men nu fokus på terräng och lite längre - synd att du inte ska springa LL, då hade vi kunnat åka upp ihop.
    Lunchpass över broarna snart då? :-) Eller ett pass i skogen kanske? ;-)

    SvaraRadera
  4. Kul att höra. Well, med din kapacitet lär du väl inte ha några större problem att jogga hem silvermedaljen, det blir nog en bit snabbare än det :)

    SvaraRadera
  5. Magnus N: Jepp, ska bli "kul", eller kul och kul, beror ju på hur man ser det :-P
    Ska du springa?

    SvaraRadera
  6. Jo, jag tänkte det, måste ju försöka putsa PB:et.

    SvaraRadera
  7. Skall bara vila skenbenet, benhinnan eller vad (f*n) det nu är som spökar, sen ÄR det lunchspring över broarna Eva. Den saken är biff!

    SvaraRadera
  8. Magnus: PB it is!

    Jessica: I'm ready when you're ready :-)

    SvaraRadera
  9. risveden - något västkustskt? klart du ska springa Lidingö, passar alla bergsgetter! då ses vi i skogen. :-)

    SvaraRadera
  10. s-kils: Jepp, Risveden är västkustkt :-)
    Och, vad kul att vi ses på Lidingö!

    SvaraRadera