fredag 14 september 2012

Jag och deg...


Jag måste vara knäpp för jag har en faiblesse för deg. Och ja, även smet. Jag älskar att baka men mest älskar jag degen och smeten. Även bröddeg smiter ned om man säger så. Fast favoriten är vetebrödsdeg när man bakar kanelbullar men även min egna pepparkaksdeg. Inte det bästa för magen jag vet men det är ju så gott! 

Idag har det blivit soppa till lunch med tillhörande tårtbuffé. Ni kan ju gissa vad jag åt mest av, hahaha. 

Nu bakar jag bröd med sonen och så fort han rusat och lämnat mig med disken medan första jäsningen pågår så äter jag deg. Lite av den här degen altså: 


Det ska sen bli frallor/småfranskor som vi ska äta till frukost imon (ok, jag ska äta lite mer än bara bröd men det fattar ni väl). 

Sen ikväll så blir det pizza. Nej, inte hemlagad men förhoppningsvis hemkörd för vi fick fina lappar i brevlådan i veckan med hemkörningserbjudande så vi testar. Sen blir det väl lite godis och ostbågar/popcorn. Kanske att det blir för tungt för mig att springa imon men fredagar har alltid varit min favoritdag när jag äter "hejdlöst" då jag oftast kör ett långpass tidigt på lördagen. Nu kanske inte Risveden Terräng på 17,7 km kan klassas som ett långpass men jag kör på i "gamla vanliga fredagsbanor". 

Ha en fin fredag oavsett vad ni äter och gör - imon blir det "loppet från hell" - återkommer med rapport (förhoppningsvis om jag inte fastnar i skogen vill säga)! 

/Eva 

4 kommentarer:

  1. Konstigt att vi inte ska ut imon på långpass imon tycker jätte mycket om lördagspassen som du vet:-) men vi ses ju imorgon i allafald! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst känns det konstigt. Men det kommer fler långpass i höst!

      Radera