lördag 1 september 2012

En röd tråd


Idag firas det att Friskis & Svettis funnits i Göteborg i 30 (!) år. De som tränar på F&S är de nöjdaste medlemmarna som finns i tränings-Sverige. Hela 85% är nöjda och vill fortsätta att träna där. Jag är glad att vara del av detta. 

I år byttes generaldirektören ut efter ca 10 år men hon skickade idag med oss en liten påminnelse på vägen även om nu gör något annat. Under sina 10 år hade hon en liten röd tråd i sin plånbok som påminde henne om F&S värderingar och om varför hon gjorde det hon gjorde. Så idag fick vi funktionärer/ledare varsin röd tråd att själva förvalta på bästa sätt. 

Den stora röda tråden för mig i år har varit mycket tråkiga saker på det privata planet och 2012 blev verkligen inte det år som jag hade tänkt mig. 

Den andra röda tråden i år för mig är det stöd jag fått av så många och som gör att jag känner hopp. 

Jag tar med mig tråden och lägger den i min plånbok och fokuserar på "den andra röda tråden" och väljer här nu idag att den 1 september är datumet då det vänder och vänder rejält. Precis som jag valde den 1 augusti att vara datumet då min fotrehab vände. 

Vissa saker kan man faktiskt välja, andra inte, men jag tror att om man har en stark tro och fokuserar på det som är positivt så vänder det verkligen. 

Ikväll blir det stor baluns i sann Friskis-anda så jag väljer att träna järnet idag så att jag kan vila järnet imon. Låter det som en bra start på september? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar