torsdag 9 juni 2011

Muta

För att få komma ut på dagens andra löppass så fick jag muta sonen med det här:



Och lugna, han fick inte hela 5 liter utan fyra kulor :-P Att han gillar samma mat och smaker som jag kan jag inte förstå, hehehe.

Detta andra pass gick varken fort eller långsamt fast om man jämför med morgonens morgonjogg så var jag nu på andra passet rena Speedy Gonzalez :-P

Jag kommer nog aldrig bli en riktig morgonlöpare och när vi varje dag under NYC-vistelsen sprang morgonpass i sub5-fart så fick jag verkligen jobba för detta. Och visst att det hjälpte till att Lena var med för på något sätt har vi en tendens att dra upp tempot när vi springer ihop oavsett om vi bestämt innan för att springa "lugnt"...
Men 10 km sprang jag i alla fall i regnet innan det var dags för dagens MBC-pass.

Men för att "få lov" att lämna hemmet i 40 minuter (ställer äggklockan åt sonen) så fick det bli mutan på bilden ovan.

Totalt blev det då idag 10 + 8 = 18 km - inte fel!

Är i alla fall grymt seg i benen efter veckans styrketräning + att jag när jag håller pass ofta visar vissa övningar (=mer styrketräning) och när det är udda antal personer så hoppar jag ju in när det är parövningar (=ännu mer styrketräning för mig) så att det var tungt imorse och att dagens andra pass gick i mellanmjölkstempo är ju inte så konstigt.

På söndag hägrar i alla fall långpass (20-25 km) med bästa Johan - ska bli underbart med lite sällskap och ett litet längre pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar