söndag 27 juni 2010

Inte idag igen Mamma!

Jag var inte så populär hos sonen när jag idag meddelade att det även idag skulle springas ett varv runt Slottskogen. Han sa: "Mamma, när jag gifter mig och får en fru och barn och de är så där 7-8 år och vi ska ut och springa så ska de få bestämma själva hur långt och hur mycket de ska få springa och vila!"

Nåja, mig gör det inget om jag inte är populär hos sonen; han måste jobba på sin kondis för att klara sin vardag så det är bara att bita ihop och köra.
Idag bara tre små stopp, jippee! Men nu är han så trött att han ligger och sover...kan ju även bero på sena kvällar nu när man varit midsommarledig ;-) ;-) ;-)

Efter varvet i Slottis med familjen tog jag mig själv en egen lite snabbare vända. Bort mot den gamla banvallen som är platt och fin och där avverkades 5000 meter i snabbt tempo. Jobbigt i värmen och efter en alldeles för snabb första kilometer kändes det ganska tungt men skärpte till mig och landade på en tid på 20:06 - lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar