onsdag 23 juni 2010

10x220 och ett par shorts

Köpte idag dessa korta jeansshorts på Pepe Jeans som ligger tvärsöver gatan där jag jobbar. Kanske lite väl korta när man är 39 år men idag sket jag i det :-)





Sedan var det dags för 10x220 meter. Jämfört med 220ingarna jag körde förra veckan var det tänkt att jag idag skulle köra färre antal och lite längre vila.
Fy f-n vad jobbigt det var!
Jag kände verkligen att jag jobbade på steget och lyfte benen på ett helt annat sätt. Men inte gick det så mycket fortare. Tempo när jag kör 20 stycken brukar ligga på 43-45 sekunder per intervall, idag 39-40...och dessa ynka sekunder gjorde det så mycket jobbigare. När jag vilade mellan intervall 7 och 8 så gick sonens klasskompis med föräldrar förbi och de fick skrika på mig för att jag ens skulle se dem, haha. Då kan man lugnt säga att man har noll blod i hjärnan och allt i benen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar