tisdag 12 juli 2011

Arbete på semestern?

Ja, då ser man ut så här om händerna:




Nej, skämt åsido detta är min hand efter att ha skalat färskkokta rödbetor :-P

Men visst blir det lite arbete hemmavid under semestern. Fast om det är avkopplande eller ej är ju en annan sak...

Idag har jag i alla fall städat runt vår gamla stationära dator där det legat pärmar, papper, gamla sladdar, you name it OCH så har jag återställt datorn för att se om jag kan få den att fungera igen så att sonen kan använda den när han spelar och inte min bärbara som jag vill ha för mig själv ;-)

Vi har nämligen några "arbetsprojekt" att klara av nu under semestern och även om det inte är det roligaste så var idag en bra dag för detta då vädret inte var på topp och sonen befinner sig hos en kompis. Det STORA projektet är att rensa i källaren efter vår tillbyggnad. Vi har ju fått ett nytt kök och en ny altan och källaren har väl mer eller mindre använts som soptipp...Vet väl inte varför jag började med stället vid datorn (även om detta behövdes oxå) men så blev det.

Igår och idag har det i alla fall morgonjoggats på en lite stel vänster fot och ett litet ömmande höger knä. Men jag vet ju att det blir bättre om jag rör på mig så det är ju ingen fara för att jag blir värre. Stukningen känns nästan inte alls och då jag komprimerade så fort så blev det nästan ingen svullnad alls utan det enda som "påminner" om "snedtrampet" är ett blåmärke över fotknölen och stelheten (som dock är mycket bättre som sagt).

Nä, nu ska jag återgå till lite mera semesterarbete OCH att försöka skrubba bort den där rödbetsfärgen från händerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar