söndag 29 april 2012

Långpass med fotboll som avslutning

Igår blev det inget långpass utan det fick med lite pussel bli idag istället.

För igår var jag på löparskola hos F&S i regi av Ted Ås och Aktivitus. Först lite teori, sen lite löpskolningsövningar och avslutningsvis sprang vi på löpband och analyserade varandras steg. Vet inte om man ska klassa detta två timmars pass som träning, det var ju en slags workshop. Efter det så blev det ingen mer träning igår då jag i fredags kört tre pass: Först en morgonjogg på 10 km i 4:45 fart, sen ett teknikpass med en kund på ca 8 km och sen avslutningvis F&S HIT.

Idag blev långpasset tre saker som adderades ihop: Först 9 km transportjogg till Skatås. Nästan direkt efter det 16,7 km F&S Göteborgsvarvsträning och sen efter det 4,3 km transportjogg till Heden för att titta på sonen som spelade fotbollsmatch på konstgräset där:




Om ni undrar varför bilden är ur fokus och att man inte ser spelarna så bra så beror det på att: 1. Jag tar inte kort på andras barn och lägger upp på min blogg utan att fråga men här kan man ju knappast identifiera någon och jag ville få ett kort som bevis på slutet på mitt långpass. 2. Jag var ganska trött här efter totalt 30 km.

30 km? Ja, jag hade räknat ut passet exakt och den sista transportjoggen fick bli så lång/kort det behövdes för att nå just 30 km totalt och jag stannade exakt på 4,3 km och GICK de sista 100 metrarna fram till planen där sonen spelade. Nej, ingen siffernörd här inte! ;-) Och jag hade verkligen inte orkat att transportjogga ytterligare 5 km hem idag. Kände mig ganska sliten när jag kom fram och fick en del blickar när jag stapplade omkring vid sidan av planen som en stel gammal dam iförd tomteröda kläder :-P

Känns bra att jag börjar bli sliten för då vet jag att planen "funkar". Tanken är ju att bryta ner och sen bygga upp. Sen om det hinner byggas upp lagom till Varvet eller strax efter, det får vi se. 

2 kommentarer:

  1. Superbra jobbat!! Jag blir alltid sa enormt trott (somnig alltsa) efter ett sant dar langpass. Skulle nog aldrig palla att vara askadare pa en fotbollstraning dessutom. :-) Forstar om du stapplade omkring lite!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag var ganska seg kan jag lugnt säga. Men det var bara att bita ihop i 45 minuter. Värst var nog 15 minuter i bil efter matchen, kunde nästan inte komma ur bilen när vi kommit hem, hahaha.

      Radera