torsdag 14 oktober 2010

Profet i sin egen hemstad?




När jag cyklade till jobbet imorse så förundrades jag över hur vacker hösten är och de underbara färgerna ackompanjerades av Håkan Hellströms nya LP (ja, han kallar den det) "2 steg till paradise" och jag kände i hjärtat hur mycket jag älskar min hemstad Göteborg och att man visst kan bli profet i sin egen hemstad. Tack Håkan för din egnsinninga stämma och vackra melodier som förgyller livet! Mina favoriter på nya skivan, som GP höjer till skyarna (se bild ovan) är: 2 steg från paradise, Vid protesfabrikens stängsel och Du är snart där...

Vad gäller "vacker" träning så hann jag idag med de intervaller som egentligen planerats till igår men inte hanns med: 20X220 meter på grusplanerna nedanför vårt hem. Det blev 40/43 sekunder på nästan alla - dvs 40 sekunder på de som var lite neråt och lite medvind och 41-42 sekunder på de som var åt motsatt håll = lite uppåt och lite medvind. Vila 40 sekunder mellan varje intervall. Kändes bra förutom det faktum då att de utfördes en dag för sent och det kanske inte var så smart med tanke på att jag ska tävla på lördag. Nåja, det får bli som det blir på lördag på "Running Lights" 11 km i Alingsås - att jag får trevligt sällskap, det vet jag i alla fall att jag får av jogg-gänget :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar