måndag 30 augusti 2010

I almost did it...

Ja idag stod det återigen på agendan "hemskepasset", 4X2500 meter.
Min vana trogen så blev det alldeles för kort uppvärmning (som vanligt pga tidsbrist) och idag glömde jag dessutom att ta min astmamedicin innan...
Nåja, mitt motto är ju "Stick to the plan" så det var bara att köra på!
Första intervallen gick lite för fort i början men jag "slipade" till det genom att sacka på mitten av intervallen. Sluttid 9:53, dvs snitt 3:57.
Gåvila i ca 3 minuter och sen på nästa och då var det jobbigt; dels pga att jag sprungit lite för fort på den första men oxå pga kraftig motvind. Jag hörde mantrat i huvudet: "Stick to the plan" - intervall nummer två slutade på 10:17 - dvs snitt 4:06.
Gåvila igen och så på tredje intervallen. Denna var nog den som kändes bäst och "jämnast" och landade på 10:00, snitt 4:00.
Laddade inför sista intervallen och kände att jag nu hörde "pip" ifrån bröstet och tryck från huvudet. Tänk inte på det, tänkte jag, det är ju bara en intervall kvar: "Stick to the plan".
Kämpade, kämpade och slet och den sista slutade på 9:53, dvs snitt 3:57.

I almost did it: Mitt mål på dessa intervaller är att klara av att köra alla sub 10 minuter. Detta som ett mål mot sub 40 på milen. Och idag var det alltså bara EN ynka intervall som passerade över 10 minuter. Men jag VET att jag är på rätt väg och känner mig stark inför söndag. OCH j-vligt sugen på att tävla och då kommer jag repetera mitt mantra HELA loppet: "Stick to the plan!"
(Återkommer innan söndag om vad som är planen för Tjejmilen ;-))

4 kommentarer:

  1. Vad ska man skriva när man läser sånt. Jag är så imponerad av dig, grymma Eva ska jag kalla dig! Skitbra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Anna: Tack! Kanske får ändra namnet på bloggen till Grymme-Eva istället? ;-) Lycka till imon!

    SvaraRadera
  3. Gott pass! 2,5 km i den farten är tufft men ger självförtroende i kommande tävlingar.

    Kände inte till att du bloggade. Blir ytterligare en sak att hålla koll på framöver. Kul!

    SvaraRadera
  4. Samir: Ja visst var det gott! Nu j-vlar på söndag ;-)

    SvaraRadera