onsdag 29 augusti 2012

Människan är god

Känns som om inläggen i min blogg för tillfället lutar mer åt det "filosofiska" hållet och inte så mycket åt träningshållet men jag har fått mycket positiv respons för detta och då det ju är min blogg och jag får välja helt själv vad jag skriver om och valet att läsa den är helt frivilligt så fortsätter jag i denna anda lite till (och sen kanske lite till).

Människan är god står det i bibeln. Och nej, jag håller inte på att bli religiös (inget fel med det) men jag känner en sådan styrka och värme i denna svåra stund i mitt liv. Från alla håll och från människor som egentligen inte känner mig mer än via min blogg och min träning. Även så klart från mina underbara vänner.

Detta inger hopp i mig och jag känner en stor ödmjukhet inför att det finns så många som bryr sig och vill mig väl. Nästan så att det blir överväldigande. Jag känner ödmjukhet inför livet och hopp inför framtiden.

Med så mycket godhet och kärlek omkring mig kan väl inget bli fel?

Tack alla och ett speciellt tack till bästa Alice, det du gjorde var väldigt stort av dig och jag kommer alltid komma ihåg det.

Jag känner även hopp inför min träning. Igår styrka i form av att kombopass med kettlebells och TRX. Sen var jag bara tvungen att sticka ut på en kortare jogg för att rensa hjärnan efter en dag med stress och en del ilska. "Joggen" slutade på lite över 8 km med ett snitt på 4:20 min/km. Om man utnyttjar sina känslor kan de göra bra saker för en, således även stress och ilska ;-)

Idag startade jag dagen genom att 05:05 sticka ut på en 12 km morgonjogg. Efter dusch och ha läst tidningen så pussade jag min son god morgon. Det var inte så poppis hos honom men mysigt för mig.

Orden jag tar med mig idag under dagen är att människan är god och att det finns hopp. Det känns gott i hjärtat.

/Eva 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar