måndag 16 februari 2015

På kanten eller i poolen #ingenvanligcrawlkurs

I april är det två år sen det här kortet togs på mig av Bjarne Koning:


Då var det jag som var eleven och min mentor och stora inspiration Anna-Karin Lundin som pratade i Aqua talken. 

Man ser att jag är koncentrerad och liknande blickar från poolen upptill mig på kanten ser jag idag jag när coachar själv. 

Det är ganska smått otroligt att jag lär andra simma frisim och i mars ska jag gå certfieringskurs i simmetodiken som vi använder oss av i Simcoachen, Total Immersion. 

Jag känner igen mina elevers frustration och hur tråkiga/jobbiga/svåra vissa drills är. Så känner jag fortfarande själv. Jag har bara börjat min resa med min simning och jobbar varje gång jag simmar på att slipa och fila på saker. Vi är landdjur och vissa saker vi gör när vi hamnar i vatten är rena överlevnadsreflexer. Att omfamna detta faktum att vi inte befinner oss i vårt rätta element och istället för att kämpa emot låta dig hållas uppe av vattnet och hitta en balans och strömlinjeform som gör att du faktiskt kan känna dig som ett vattendjur som klyver vattnet och inte sprattlar för ditt liv är helt otroligt.

Jag har alltid älskat vatten och speciellt havet. Det är nog det element som fascinerar mig mest. Som liten ville jag bli marinbiolog eller undervattensfotograf eller delfinskötare. Idag skulle jag aldrig vilja bli delfinskötare. Dessa vackra djur hör hemma i havet, inte i en pool att visas upp för oss. 

På nåt vis var det nog "meant to be" att simning precis som löpningen skulle bli en del av mitt liv.

I mars/april startar det nya morgonsimgrupper med mig på kanten i Valhallabadet. 

Är du intresserad av att läsa mer om det och kanske anmäla dig så klicka HÄR. Och du, vill du bara se mina kurser så klicka på mig till höger så gör du det ;-) 

#ingenvanligcrawlkurs #simcoachen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar