måndag 22 december 2014

Tack 2014

2014 går mot sitt slut och som de flesta vet skriver jag väldigt sällan årskrönikor. 
Visst är det bra att blicka bakåt och komma ihåg men ibland ännu viktigare att vända blicken framåt. 
Jag vill tacka alla som jag tränat med, tränat för och som tränat för mig och så klart även tack till er som läser. Inläggen är inte lika frekventa längre och visst att man tappar läsare på det men samtidigt har aldrig syftet för mig varit att bli läst av många. 

2015 kommer bli bra även om jag fortfarande brottas med min astma och med all säkerhet kommer fortsätta att göra i framtiden. Vi får alla olika förutsättningar i livet och visst kan det kännas orättvist men jag vill tro på att dessa motstånd jag möter och som följer mig i livet formar den jag är. Jag hade med all sannolikhet varit någon annan idag om jag fått glida på en räkmacka i livet. 

Så jag gör som sonen på bilden nedan (flera år gammal bild men för alltid en favorit). Jag ställer mig helt still och tittar ut över havet. Känner ödmjukhet och tacksamhet till min familj, mina underbara vänner och allt som utmanar mig i livet på så många plan. Jag känner vinden och kylan mot min kind. Men nu vänder det. Nu blir dagarna längre igen. Snart står jag där med värmen och solskenet mot min kind istället. 


3 kommentarer:

  1. Tack för i år Eva, tack för all kontakt under året, all pepp och roligt att vi äntligen kunde träffas och kuta ihop och sedan också spela in podd ihop! Hoppas att du får astman mera under kontroll än vad du har haft på sistone. Hoppas du trots ingen årssummering här ;-) ändå är nöjd med allt du åstadkommit i år och ser fram emot 2015!

    Även jag har bloggat mindre i år, har bara skrivit drygt hälften så många inlägg som de år jag skrev som mest men fokus ändras även om läsare försvinner. I dagarna kommer ändå en lång sammanfattning över året!

    God Fortsättning och snart också Gott Nytt År! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Staffan!
      Minns fortfarande vår runda, en av årets höjdpunkter!
      Ja, jag är nöjd med 2014 och ser verkligen framemot 2015. För att handskas bättre med min astma kommer jag tänka om vad gäller min träning. Man lär så länge man lever :-)

      God fortsättning och Gott Nytt År! Ser framemot din årskrönika! Även om jag inte skriver nån egen så gillar jag att läsa andras ;-)
      Kram på dig från Kommentatorfascisten <3

      Radera