tisdag 22 april 2014

Swimrunträningspremiär!



Bildbevis, ha! Det finns faktiskt även FILMBEVIS på vår Facebook-sida Team ICA Supermarket Majorna på Facebook. En liten snutt där jag springer i och simmar ut! 

Stolleprov? Ja och nej. Om ca en månad så ska vi köra Utö Swimrun och vad vi förstår så kan det vara ganska kallt i vattnet då så nu kände vi att det var dags att prova. 

Så på påskdagen så träffades vi vid parkering nära Sisjön med dubbla badmössor, våtdräkt och skor. Vi hade ingen termometer men jag skulle tippa på att vattentemperaturen låg på ca 10 grader C. 

Kallt var det om händer då vi inte hade några neoprenvantar men allra kallast om ansiktet. När man doppade huvudet och kylan kom emot ansiktet så rusade pulsen kan jag lova! 

Nu blev det inte någon längre premiär som ni kan förstå utan vi simmade lite längs stranden och sen upp för att värma oss och springa lite för att sen hoppa i vattnet igen. 

Att få in kallvatten i örat påverkar ens balans kan jag säga. Har aldrig tidigare känt mig påverkad av vatten i örat men det kalla verkade bedöva balanssinnet så när man kom upp så var det nästan att man trillade som ett fyllo. 

Så summa sumarum vet vi nu lite mer om vad som kanske krävs på Utö: öronproppar, handskar och kanske någon form av fett att smörja in ansiktet med? Fast främst hoppas vi på att det blir varmare så att vi slipper tänka på detta. 

Träningen annars då? Jo, i fredags sprang jag 29k långpass på asfalt. Grymt tråkigt och mina vader knorrar men jag vågade inte springa i skogen än pga foten. Den känns fortfarande av men är MYCKET bättre. Om det känns fortsatt bra så kommer jag testa den i Änggårdsbergen nu i veckan. 

Igår startade Simcoachens  intensivvecka och jag är så klart med! Mycket teknik och jag märker att det går framåt hela tiden och jag tror starkt på att det kommer att lossna snart för mig, dvs att farten kommer att komma. Jag har inför kursen jobbat ganska mycket med min benspark och att inte överrotera när jag andas. Vi får se om Coachen märker detta eller ej. Återkommer med rapport! 

Ha en fin vecka! 
/Eva 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar